DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Definitionen på en bra kompis...

3 posters

Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Cissi ons sep 17, 2008 12:45 am

...måste vara någon som cyklar till Konsum Landala efter jobbet och handlar Ben&Jerrys och toapapper åt en stackars influensasjuk skruttig Cissi. Och dessutom fyller konsumkassen med Proviva Blåbärsdryck, nån slags acidofilubaktilus-yoghurt, och vitt rostbröd "så att du kan äta sånt som magen blir glad av". Gotta love Erik I love you

Nu ska jag sova Sleep . Och imorgon när jag vaknar skall jag vara såpass frisk att jag orkar röra på mig, tvätta smutstvätten från Minskresan och dammsuga lägenheten. Så det så!

Dessutom skall Magnus och Johan på jobbet boka biljetter till nästa Öststatsresa. Håll tummarna för att vi får det bra hotellet den här gången!
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Anna-Karin ons sep 17, 2008 9:22 am

Haha, jag är per definition en Dålig Kompis, för det ska till typ ett dödshot för att jag ska ta mig hem till nån med magsjuka pale

Hoppas du mår bättre nu då - när jag hade panik-kass mage för några år sen sa sjukvårdsupplysningen att jag bara skulle dricka te i små små klunkar tills jag inte behövde panikrusa på toaletten längre. Te och socker-salt-lösning (eller resorb). Steg 2 var sån där yoghurt med bakteriekultur (det var Absolut Förbjudet med andra mejeriprodukter!!!) och steg 3 var rostat bröd utan smör eller annat pålägg i löjligt små tuggor. Fy fasen så trist det var. Men det funkade.

När ni åker till Öststaterna så har ni väntetid på nån annan europeisk flygplats också, va? Om du får pengar, kan du köpa en Kanebo 38o åt mig då? Min nuvarande mascara var jättebra fram till den här veckan. Nu ger den mig ungefär 7 ögonfransklumpar i stället för separerade strån. Mad
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Cissi ons sep 17, 2008 11:17 am

Helen har varit här med Loperamid som jag petat i mig. Sen dricker jag vatten och Proviva Blåbärsdryck. Vi får se om det hjälper. Har inte varit på toa på två timmar nu iaf. Hurra.

Såklart att jag kan köpa Kanebo! Om inte annat finns den på Landvetter när man kommer hem (så länge man inte kommer hem mitt i natten och shoppen är stängd). Hör av mig igen när jag vet vilken väg vi reser.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Cissi ons sep 17, 2008 4:30 pm

Cissi skrev:Helen har varit här med Loperamid som jag petat i mig. Sen dricker jag vatten och Proviva Blåbärsdryck. Vi får se om det hjälper. Har inte varit på toa på två timmar nu iaf. Hurra.

Hoho. Loperamid is the shit (eller ja, inte the shit kanske, men bra skit!). Verkar funka! Magen har hållt sig snäll i över fem timmar, och jag kunde till och med äta både rostat bröd och fil till lunch utan protester. Jolly good! cheers
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Cissi ons sep 17, 2008 5:15 pm

Cissi skrev:Hoho. Loperamid is the shit (eller ja, inte the shit kanske, men bra skit!). Verkar funka! Magen har hållt sig snäll i över fem timmar, och jag kunde till och med äta både rostat bröd och fil till lunch utan protester. Jolly good! cheers

Det skulle jag inte ha skrivit. Tillbaks på toaletten igen.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Anna-Karin ons sep 17, 2008 5:47 pm

Cissi skrev:Det skulle jag inte ha skrivit. Tillbaks på toaletten igen.
Låt bli filmjölken, kvinna! :)


Jajustdet - ett stalltips är att man alltid måste svara på ALLA trådar för att se om nån har skrivit nåt hemligt och intressant..
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Cissi tor sep 18, 2008 10:52 am

The story continues. Toalettbesöket imorse föranledde ett samtal till sjukvårdsupplysningen, som hastigt och lustigt hjälpte mig att komma i kontakt med Gibraltargatans Vårdcentral. Så nu ska jag dit i eftermiddag och bli undersökt och provtagen av nån doktor som skall ta reda på vad det är för konstig magsjuka jag fått. Så skönt med sjukvård som fungerar!

Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Anna-Karin tor sep 18, 2008 11:03 am

Bläää.. det låter ju verkligen inget vidare!

Positivt för oss andra är att jag antar att du har dragit på dig nåt från mat och inte är smittsam (fast nu är det ju inte jag som är läkaren). Om vi ses på lördag så kan jag bjuda på osötat te och vitt bröd. Eller så får vi hälsa på dig på infektionskliniken på Östra...
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Cissi tor sep 18, 2008 4:45 pm

Anna-Karin skrev:Bläää.. det låter ju verkligen inget vidare!

Positivt för oss andra är att jag antar att du har dragit på dig nåt från mat och inte är smittsam (fast nu är det ju inte jag som är läkaren). Om vi ses på lördag så kan jag bjuda på osötat te och vitt bröd. Eller så får vi hälsa på dig på infektionskliniken på Östra...

Sådärja. Nu har jag varit hos farbror Doktorn som har klämt mig på magen och hummat. Sen fick jag få till labbet, där tog de blodprov och hummade. Och sen fick jag prata med doktorn igen. Han gissar på att jag har drabbats av salmonella eller campylobacter och gav mig en hel trave prover som jag ska fixa hemma själv tills imorgon. Tydligen kan det vara nån slags amöba som lever i smutsigt vatten också, som tydligen kallas Leningrad-sjukan och var vanlig i Forna Sovjet. Hurra.



Sen skickade han hem mig med orden "och om du blir sämre så åker du in akut, ok??". Ok. Det kan jag ställa upp på.

Tydligen smittar jag inte iaf, så länge jag har egen handduk och tvättar händerna noga.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Anna-Karin tor sep 18, 2008 9:19 pm

Hm.
Det är MYCKET irriterande att man blir utloggad medan man skriver ett inlägg. Det var ju inte som att jag satt och skrev i 20 minuter heller... Mental note: kopiera det man skriver innan man skickar - så behöver man inte skriva det igen.

Jag är fö bekant med provtagningen!
Hurra för o-smitta! Fick du några kostråd eller får du äta vad som helst som inte innehåller mer salmonella? Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  HelenY fre sep 19, 2008 4:01 pm

Bara du inte äter bajs så blir allt bra igen!! Cool
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Cissi fre sep 19, 2008 10:10 pm

Jag försöker undvika att äta bajs så gott det går Smile

Nu börjar jag fundera på om magsjukan förvandlats till förstoppning, för plötsligt mår jag helt ok och har inte behövt springa på toa sen 13-tiden. Konstigt. Kanske allt duktigt drickande och undvikande av mjölkprodukter som börjar betala sig? Skööönt är det iaf!
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Anna-Karin lör sep 20, 2008 12:07 pm

Haha, knappast förstoppning, men om tarmanra funkar som vanligt så kommer det ju att ta dagar innan du får igenom nåt i "normal takt" Wink
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Definitionen på en bra kompis... Empty Sv: Definitionen på en bra kompis...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet