DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kalorijägare

3 posters

Gå ner

Kalorijägare Empty Kalorijägare

Inlägg  Cissi tor jun 11, 2009 1:56 pm

Häpp. Igår började jag räkna kalorier igen. Magen putar ut så att man skulle kunna tro att jag också var gravid, jag kan inte ha hälften av mina sommarkläder och jag känner mig som en strandad flodhäst. Så kan vi ju inte ha det. Shocked

Fredrik sympatiräknar han med, och har lovat att piska på mig om jag försöker fuska eller smita undan. Hoppas att vi inte slår ihjäl varann till följd av lågt blodsocker.

Invägning fredag morgon, och idag var jag på mitt första spinningpass på över två månader på lunchen. Jag trodde att jag skulle dö. På riktigt. Rolling Eyes

Anyways, it's al downhill from here. Wish me luck! bounce
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Kalorijägare Empty Sv: Kalorijägare

Inlägg  HelenY tor jun 11, 2009 4:21 pm

Vi kan vara flodhästar ihop! Wink
Jan kallar mig för sin 'river horse'. Sådär kul, men jag försöker tänka på att det blir nåt bra av det. Exclamation
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Kalorijägare Empty Sv: Kalorijägare

Inlägg  Cissi tor jun 11, 2009 4:55 pm

Du har ju iallfall, till skillnad från mig, en anledning och ursäkt till ditt flodhästande. Jag är bara tjock. Och här skall tas tjuren vid hornen innan jag plötsligt kommer i mina gamla kläder från 2003 igen (de få jag har kvar - tack till A-K som fick mig att slänga nästan allt).

Däremot går jag mer än gärna med på lååånga barnvagnspromenaderi Slottskogen när gravidkilona skall bort efter förlossningen Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Kalorijägare Empty Sv: Kalorijägare

Inlägg  Anna-Karin tor jun 11, 2009 7:03 pm

Hihi, jag ser fortfarande gravid ut Smile Men hittills har man kunnat se från dag till dag att magen minskar. Har också som genom ett trollslag (tror det kallas "förlossninge" gått ner 10 kg i vikt - då är det väl bara 8 kvar till den vikt jag hade innan.. och så skulle det ju vara trevligt att få bort ett par bonuskilon förstås.

Än så länge blir det inga långa promenader, för Viktor är inte barnvagnsfrälst. Men som Ola säger, man har ingen aning om vad han gillar efter bara fem dagar. Än så länge är det liksom olika från dag till dag.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Kalorijägare Empty Sv: Kalorijägare

Inlägg  HelenY tor jun 11, 2009 11:10 pm

Ja, jag kommer definitivt att gå upp sisådär 20 kg innan förlossning. Suck. Fast det är väl bra att bita i det sura äpplet och ta tag i det efter september. Men då! Låååånga promenader och fett utnyttjande av Fysiken-kort, det säger jag bara!! bounce
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Kalorijägare Empty Sv: Kalorijägare

Inlägg  Anna-Karin sön nov 29, 2009 12:06 am

Nu är det ju snart 6 månader sen Cissi startade den här tråden - och då vill man såklart höra hur det har gått!

Kommer målet att uppnås innan jul (jag minns ju inte vilket mål det var, men det fanns ett har jag bestämt för mig)? Blir det bara en ätardag i veckan? Eller kommer samboskapet och liksom överfaller dig så att du plötsligt inser att du sitter i soffan med popcorn och Ben and Jerrys-glass en helt vanlig onsdagskväll?

Jag har för mig att det har gått ganska bra, men det kanske är för att du inte rapporterar när det går dåligt? Smile

Själv bakar jag fortfarande kakor! Fast snart kommer jag nog inte undan med det längre. Jo, bakandet kommer jag undan med, men inte ätandet. Och det som är såååå gott med kakor! Suck.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Kalorijägare Empty Sv: Kalorijägare

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet