Konsekvenserna...

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Konsekvenserna...

Inlägg  Anna-Karin i lör jun 20, 2009 5:00 pm

Om någon tror att man ostraffat får ha en ovanligt bebisgullig sovande unge en hel kväll så tror de fel. Man får ta konsekvenserna när man kommer hem och barnet i fråga är klarvaket fast man själv är vindögd av trötthet, och tar igen de senaste timmarnas sömn med en timmes amning i soffan, tio minuters gapskrikande när man förvägrar honom hans mat, och sen en halvtimmes amning i sängen igen, följt av en och en halv timmes sömn, 20 minuter matande, blöjbyte, 20 minuters matande, hickande, vaken bebis, väckande av Ola, 30 minuters sömn medan Ola promenerar runt med bebis tills bebis slutar hicka, 20 minuter matande, 2 timmars sömn, 30 minuter matande, 30 minuters sömn, ett lönlöst 10-minutersförsök till liggamning som resulterade i en kisspöl i min säng, 30 minuters amning i soffan, överlämnande till Ola (i den sängen kissades det minsann inte) och 1,5 timmes sömn i soffan innan 40 minuters amning samtidigt som jag åt frukost.

Sen har dagen fortsatt ungefär i samma stil, det har nu tagit mig 3 timmar att skriva klart inlägget, eftersom jag endast har benådigats en paus för lunch, en paus då jag bytte sängkläder och en paus då jag vågade mig ut på 20 minuters promenad (efter 20 minuter blev det en stor skriksymfoni, så det var tur att jag bara cirklade runt kvarterat)...
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Registration date : 08-09-14

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet