DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skönhetshjälp

3 posters

Gå ner

Skönhetshjälp Empty Skönhetshjälp

Inlägg  Anna-Karin ons okt 14, 2009 8:58 pm

Nog för att jag är Modegurun från Mölndal, men även solen har fläckar...

Jag behöver era bästa tips på mascara. Nån som inte lägger sig som en sömnlös ring under ögat. Jag är ofta lite rädd för vattenfasta mascaror av klassisk modell, eftersom de brukar smula och sen sitta fast där nedanför ögonen (vattenlösligt smul kan man ju i alla fall tvätta bort), men jag har gillat Kanebo 38grader. Dock tänkte jag lägga lite mindre pengar på mascara den här gången, eftersom jag inte använder det såhär hemmavid och alltså kommer den att torka och slängas bort innan flaskan tar slut.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Skönhetshjälp Empty Sv: Skönhetshjälp

Inlägg  HelenY ons okt 14, 2009 10:30 pm

Måste det vara vattenfast? Och vad är 'lite mindre' att betala?
Jag använde IsaDora innan och den är helt ok. Inte den vattenfasta dock, eftersom jag inte gillar det.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Skönhetshjälp Empty Sv: Skönhetshjälp

Inlägg  Anna-Karin tor okt 15, 2009 11:16 am

Nej, behöver inte vara vattenfast. Bättre inte vattenfast faktiskt.

IsaDora, har de bara en mascara, eller har de typ 1000 som heter saker med "Max" och "Extend" och "Volume"? Och vilken i så fall?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Skönhetshjälp Empty Sv: Skönhetshjälp

Inlägg  HelenY tor okt 15, 2009 4:45 pm

Naturligtvis har de tiotusen varianter. Cool
Jag använde "sensitive eyes" vilket inte ger supertjocka och långa fransar utan mest färgade det man själv har. Mycket bra. Fast om man vill ha mer gegg på fransarna har de nån som heter typ "Volume" eller nåt sånt och den är oxå ganska bra.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Skönhetshjälp Empty Sv: Skönhetshjälp

Inlägg  Cissi fre okt 16, 2009 10:02 am

Tips om bra mascaror:

- Kicks i Nordstan hade utförsäljning av Nouba:s sortiment i för nån månad sen. Jag köpte en mascara då för halva priset som har varit helt grym. Borde gå tillbaka och köpa en till.

- Loreal Telescopic skall vara bra enligt skönhetsblogg-folket. Vet inte vad den kostar dock.

- Jag har använt en från Biotherm som jag också varit nöjd med det senaste, men den tror jag egentligen är ganska dyr. Hittade den också för halva priset på NK:s julrea.

- Testade en mascara från Clinique som var helt GRYM, High Impact eller High Definition hette den. fast den är nog inte heller budget Sad

Inser att jag har kass koll på budgetmascaror - skulle gärna hitta en bra och billig dock. Inte hunnit kolla in det här testet, men det kanske ger lite matnyttig info?

Mascaratest finns här: http://www.glamour.se/skonhet/test/2009/glamour-ses-stora-mascarat/index.xml
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Skönhetshjälp Empty Sv: Skönhetshjälp

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet