DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nära hem!!?

4 posters

Gå ner

Nära hem!!? Empty Nära hem!!?

Inlägg  fisalisa ons nov 18, 2009 11:00 pm

Eftersom jag inte kunde gå med till Nära Hem senast det begav sig så tycker jag att det är dags nu. Nån som vill och kan på fredag eller lördag? Ta med sämre hälfter, andra trevliga människor?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  fisalisa tor nov 19, 2009 12:13 am

Just fått veta att han den där S inte kan vara med på fredag, vilket jag ju hade tyckt varit kul om möjligt. Om det nu blir nåt alls. Hur som så föredrar jag alltså lördag. Om alla vill och kan på fredag så kör vi då ändå.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Cissi tor nov 19, 2009 12:51 am

...och jag som precis loggade in på sidan för att fråga om nån var sugen på lite ost och vin på fredag kväll? Det är nämligen jag. Sugen på ost och vin alltså. Och glögg! Tänkte att man kunde ses hemma hos nån av oss (män och barn också såklart!) och tända lite ljus och filosofera över några flaskor rödtjut och lite ostknytkalas. Har haft sjuuuukt mycket att göra på jobbet i veckan och är redan dödstrött, trots att det bara är onsdag. Ikväll fick jag jobba över fram tills nu(lyckligtvis kunde jag sitta hemma och göra det sista, så jag fick iaf lämna kontoret i vettig tid.)

Sitta på lokal bland en massa stojande människor känns inte alls som ett "option" just nu No . Men det kanske ändrar sig när fredagen infinner sig? Hoppas kan man ju.

Ost fredag eller lördag är mitt förslag. Och om alla tycker att det är ett sugigt förslag så tänker jag banne mig äta ost själv nån av dagarna! Wink
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Anna-Karin tor nov 19, 2009 11:16 am

Jag är generellt för. Ost-idén hade varit enklast att genomföra hemma hos oss, såklart. Fast lillskiten är hostig, så jag är inte säker på att Ellinor vill träffa honom. I så fall ska vi nog hålla honom hemma och partajet nån annanstans, och då måste Ola hålla med om att det är en god idé att vara hemma själv en fredagskväll medan jag äter ost eller NH-burgare. Och jag betvivlar att han tycker det, men jag kan såklart fråga.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Cissi tor nov 19, 2009 6:47 pm

Kan man inte ha en hostig Viktor i samma rum som en o-hostig Ellinor? Så länge de inte ligger på samma filt och dreglar på varann menar jag? Eller kan de bli smittade ändå? Jag har inte läst kursen barnsjukdomar Smile

Tycker att ost + vin i den Lundgrenska hemmet låter som en toppenbra idé, om det funkar trots hosta. Så slipper nån sitta hemma själv och tråka en fredagkväll dessutom. Kanske ost på fredan och NH på lördagen? Så får man välja vad man vill/kan vara med på? Eller så skippar vi osten och lagar mat ihop på lördag kväll. Fast då kvarstår ju problemet med barn som hostar elaka baskilusker omkring sig pale
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  fisalisa tor nov 19, 2009 9:02 pm

Ost och vin eller NH eller båda funkar för mig, men om det bara blir ett av alternativen så påpekar jag igen att jag föredrar att det händer på lördag. Nu väntar vi alltså bara på att Helen ska ha en åsikt också.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  HelenY tor nov 19, 2009 10:12 pm

Vi är på båda delar.
Men eftersom vi båda två har börjat "det nya livet" blir det ingen ost, men kanske ett kex för oss. Fast ett eller två glas rödvin kan man väl alltid klämma i sig.
Och samma sak (fast inte just kex, då) gäller på NH. Wink
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Anna-Karin tor nov 19, 2009 10:44 pm

Tja, den hostige Viktor är ju gissningsvis i vårt sovrum under ostätningen, eftersom han "går och lägger sig" typ 18:30. Så det kanske är ett icke-problem?

Annars sprids barnbaciller/-virus två meter vid nys&host (säger depå BVC, och det är den enda källa jag har).

Ola har dock gett OK både till att alla kan komma hit (vilket han såkalrt helst vill) och till att jag åker iväg nån annanstans. Så jag är med, oavsett. Fast Ola är bara med ifall vi är här hemma.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  HelenY fre nov 20, 2009 12:51 am

Ja, jag kan ju säga att Jan nog vill att det skall finnas annan manlig (hrm) fägring än bara han på den här tillställningen, så ju fler av de respektive som är med, desto bättre.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Cissi fre nov 20, 2009 1:15 am

Mao låter osten och vinet hos Familjen Lundgren som en bra idé. Hurra! cheers

Antar att vi kör knytis? Shoppar lite gott vin å god ost och pallrar oss hem till er efter jobbet. Vilken tid vill ni att vi dyker upp? Och vem köper kex? Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  fisalisa fre nov 20, 2009 11:27 am

Alltså, det här med att jag initierade den här tråden med att jag ville göra detta på lördag skiter vi högaktningsfull i eller? Jag var helt inställd nu på att det skulle hända på lördagen och är aptrött efter en jobbig vecka och hade tänkt däcka tidigt idag. Dessutom vill jag att det sker på lördag eftersom jag gärna vill att Samuel ska vara med. Detta är inte för att jag så gärna vill träffa honom, för det får jag göra ändå, utan för att jag vill att han ska träffa er också. Helen tex har aldrig ens sett honom och har nämnt tidigare att hon är nyfiken. Så varför "bestämdes det" plötsligt att det skulle bli idag?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Anna-Karin fre nov 20, 2009 11:37 am

Ooo, my mistake! Jag läste ditt inlägg slarvigt och såg sista raden "om alla kan på fredag så kör vi då".

Det går utmärkt i morgon också. Antagligen till och med bättre. Om det funkar för alla andra, alltså. Jag är inte så sugen på att ta med Viktor till Maxi nu när han ska bli vaccinerad mot grissjukan om blott två veckor (vore typiskt att smitta honom nu, liksom...), så jag kan inte handla idag. Men i morrn kan ju jag eller Ola handla. Och ja, jag vet att om nån av oss blir smittade så är det i princip lika illa för stackars lillskiten, men handla måste man ju.. Smile

Däremot kanske det är enklare om alla inte handlar allt i vilket fall som helst? Vi kan bjuda på ett par flaskor vin (hur långt det nu räcker) om vi blir ostinköpsbefriade.

Vi har förresten smörgåsrån också, och nån typ av rosmarinknäcke som funkar till ost. Men man måste ju ha Digestive eller Rågkex för att det hela ska bli komplett. Och nåt salt, antar jag.

Säger vi LÖRDAG nu då alltså? Tid för eventet? 7? Viktor brukar somna nån gång runt 7, men det är omöjligt att säga exakt.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Anna-Karin fre nov 20, 2009 11:40 am

Det går förresten såklart att komma tidigare om man vill träffa Viktor (typ 17), men jag tror inte att vi orkar bjuda på middag Smile

Kommer man efter 18:30 så ANVÄND INTE RINGKLOCKAN vare sig utanför porten eller på ytterdörren. Den är lagad. Och låter sjuuuuukt mycket. Den kan uppväcka de döda, nästan.

Porten kommer man in genom via knepet att hålla inne både "öppna"-knappen och den omärkta ringklockan (den som är till vänster om vår ringklocka) samtidigt. Medan man håller in knapparna öppnar man dörren. Vår ytterdörr kommer öppnar man bara, så försöker vi undvika att gå omkring i underkläderna för att slippa pinsamma situationer Very Happy
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  fisalisa fre nov 20, 2009 11:46 am

Ska vi köra på knytkalasmetoden i så fall alltså? Jag har ett par bredbara mjukostar hemma som ändå måste användas innan de blir gamla och dåliga (och det blir de hos mig i annat fall).

Dessutom har jag 1,5 flaska av blossas glögg från förra året, som ju måste drickas upp, som jag tänker ta med. Har också nån "glöggessens" inköpt förra året på julmarknad i Kvarnbyn som också måste drickas upp innan den blir dålig. Jag är mkt nyfiken på hur den smakar. Måste dock blandas med sprit också. Vilket leder mig in på...

Helen: Tar ni med all min sprit som står hos er?

Cissi: Tar du med min hårklämma?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Cissi fre nov 20, 2009 1:20 pm

Lördag är precis lika bra om inte bättre. Just nu vill jag bara gå hem och däcka...

Jag tar med Lisas hårklämma. Och lite väl valda ostar. Om nom nom!
Tycker att det vore skoj att träffa Viktor, så troligen dyks det upp nån gång mellan 17 och 18.

Har inte kollat av lördag med F, men om jag kan locka med att Smulan kommer så är han säkert på Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Anna-Karin fre nov 20, 2009 1:33 pm

Knytis blir bra. Kom på att vi nog ändå tvingas ut på stan för julklappsinköp i morrn, så vi kanske kan handla nån ost också... En oändlig mängd glögg är ju aldrig fel heller Smile

Cissi: om du har tur så får du i så fall se BÅDE när Viktor gråter i sig sin gröt och glatt badar balja innan han sen skriker sig till sömns Very Happy
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Cissi fre nov 20, 2009 2:45 pm

Fantastiskt Smile

Btw, A-K, ska du på CykelCirkel på lördag morgon? Kan tänkas att jag tar mig dit också...
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  HelenY fre nov 20, 2009 4:15 pm

Bra. Vi är informerade och dyker upp på lördag. Får se om det blir tidigt eller sent..Men jag fattar inte riktigt. Ska vi köpa nåt? Ta med nåt?
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Anna-Karin fre nov 20, 2009 6:04 pm

Cissi: Ja, jag ska på cykelcirkel. Passa på att komma, Sofie ska flytta till Åland, så hon har nog ett av sina sista pass...

Helen: Tja... lite odefinierat Smile

Vi har som sagt lite vin. Köp en billig flaska port så är vi definitivr hemma på spritfronten, eftersom Lisa ska ta med all världens glögg. Om ni inte vill äta ost så kanske ni kan fixa vindruvor och päron till alla plus eventuella andra grejer som ni vill stoppa i er? Sen kan vi väl säga att jag och Ola handlar ltie ost och Cissi och Fredrik, eller bara Cissi, handlar lite ost. Och nån slags fikonchutney eller liknande kanske, Cissi?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  HelenY fre nov 20, 2009 8:37 pm

Ok, vi fixar grönsaker och portvin.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Cissi fre nov 20, 2009 9:21 pm

Fixar lite ost och plommonchutney/marmelad/sött klägg Smile

Vem är kexansvarig?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  HelenY fre nov 20, 2009 10:41 pm

Vi kan köpa salta kex och digestive när vi ändå är ute på shopping.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nära hem!!? Empty Sv: Nära hem!!?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet