DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Så var det dags att få en frisyr igen

4 posters

Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Anna-Karin ons nov 25, 2009 3:56 pm

Hur ska jag klippa mig nu då?

Jag har en vag tanke om att klippa allt hår utom luggen kortare. Eller, luggen måste ju också klippas såklart. Men liksom klippa den mindre än resten av håret. Lite synthlugg, fast inte så Extremt 80-tal. Bra eller anus?

Och så ska håret få nån typ av enhetlig färgupplevelse. Lite ljusare (slingor)? Mörkt? Tokblekt lugg och resten rosa? geek

Jag lär ju ändå acceptera frisörens förslag, men jag behöver i alla fall en utgångspunkt, så om någon har en åsikt, så fram med den nu! Eller innan nästa lördag, i alla fall.

Om ingen har en åsikt så blir det en Surpris!
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  fisalisa ons nov 25, 2009 5:40 pm

Jag tycker du har en cool och snygg frisyr nu. Varför byta bort den redan nu? Angående färg så tycker jag mörkbrun (inte svart!).
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  HelenY ons nov 25, 2009 6:27 pm

Om du kunde få frisören att klippa fram den där Frisyren som du hade på festen när vi allihop oooh:ade och aaah:ade över din frisyr, så tycker jag att du ska få honom (henne?) att göra det. För den var snygg. afro
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Anna-Karin ons nov 25, 2009 10:53 pm

Vederbörlign taget i beaktande! Jag tror ändå att jag ber henne klippa huvudhåret liite kortare den här gången.

Det är lite lustigt, att få håret från "okammat" till den frisyren som ni oooo:ar åt tar ca 3 minuter, men jag orkar Aldrig fixa håret till vardags. Å andra sidan, varför skulle jag? Idag har jag suttit inne iklädd mysbyxor i trekvarslängd kombinerade med sockor som det står Wednesday på (och ja, även något på överkroppen). Men jag skulle ju kunna klä upp mig och fixa håret nästa gång jag ska till Maxi, såklart! Very Happy

Edit: Tja, alltså.. när jag åker till Maxi brukar jag alltså inte ens i normala fall ha på mig trekvartsmysbyxor... men håret fixar jag lik förbannat inte.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Cissi ons dec 02, 2009 3:05 pm

Nu antar jag att lördagen redan varit och då således lyckats klippa dig redan, men jag var bara tvungen att komma med ett inlägg i debatten Smile

Har ont i halsen, lätt feber och är helt yr i skallen, så jag är hemma från jobbet idag. Ligger i soffan och zappar mellan kalanerna och roar mig med lite daytime tv. På femman visar de Elle Degeneres Show (http://photos.ellen.warnerbros.com/) och hon har världens snyggaste korta frisyr! Kom direkt att tänka på dig, och även om det är lite sent så kanske du kan få lite inspiration till nästa gång det är klippdax Smile

På den stora bakgrundsbilden på hemsidan är frisyren lite "snällare" än den som visas på tv:n just nu...det är lite mer rufsigt och busigt. Troligen finns det nån bild i hennes fotoalbum...

Hur blev det nu i helgen förresten? Nöjd?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Anna-Karin ons dec 02, 2009 5:57 pm

Förvisso har det varit lördag, men inte DEN lördagen (för det är nämligen på lördag jag klipper mig).

Jag brukar zappa förbi Ellen nån gång ibland också och visst ser hon bra ut i håret, men jag har faktiskt inte lagt märke till detaljerna. Jag får väl kolla Smile

Nu ska jag se ett Project Runway - de repriserar ALLA avsnitt, för tillfället är det förra säsongen som visas. Tror jag.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Anna-Karin lör dec 05, 2009 4:19 pm

Nu är det klippt!

Ni får väl se hur det blev nästa gång vi ses, men luggen är kvar. Och håret är fortfarande mörkt. Än så länge ser det bra ut, vi får väl se vad det liknar när jag har tvättat det första gången Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Cissi lör dec 05, 2009 7:27 pm

Spännande!

Ses gör vi ju nästa helg om inte förr. Vad har ni för planer på lördan för övrigt? Kanske kan hitta på nåt innan kvällen så att jag får umgås lite med Viktor innan ni åker på kalas (det var ju ett tag sen han såg mig). Jag skulle jättegärna vilja baka lussekatter, för det har jag inte hunnit i år. En plan, kanske? Smile santa
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Anna-Karin lör dec 05, 2009 9:29 pm

Det är nog en god idë om du träffar Viktor lite tidigare på dan, ja. Lisa kom och hämtade vår bil i går kväll och då tyckte han att hon var en Läskig Tant och gnällde i skräck när hon pratade med honom Smile Han hade träffat Camilla tidigare på dan, och det gick bra. Så läskigheten låg nog mer i att det var sängdags för honom. Alltså: Bra om han träffar dig när han är pigg Smile

Såvitt jag vet så har jag inga planer alls på dagen. Ola kanske ska förbereda middag med sina cigarr-vänner eller så. Men lussekatter ska ju definitivt bakas, så jag tycker det låter som en strålande idé! Jag är stolt innehavare av en burk kesella - man måste handla dem innan Lucia, annars har Alla Andra handlat slut på hela Sveriges kesella. Och det är kesella i mina lussebullar.

Jag har för övrigt en lajbans lördagskväll... Ola är hemma hos Peter och har nån slags herrmiddag med sitt gamla PU, eller delar av det i alla fall. Jag tittar på VM i standard-dans och dricker förra årets Blossa. Det finns inte ens kakor hemma att trösta sig med. Suck.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  fisalisa sön dec 06, 2009 7:12 pm

Frisyren var snygg.

Gällande Viktor så var han inte alls så rädd för mig idag, iaf inte efter 5 minuter. Då log han ju tom. Idag var klockan 15.15 ungefär, så han var kanske inte så trött :-)
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Cissi mån dec 07, 2009 1:11 pm

Ok. Lussekattsbak it is! jag längtar redan! Såg nånstans att nån bakat lussegifflar fyllda med mandelmassa. Såna måste jag nog baka, för det är sjukt gott med mandelmassa och lussekatt ihop. Vid närmare tanke måste vi nog klämma in en långpromenad nåndtans också, så att man får lov att äta lussekatterna sen Smile

Tillbaks på jobbet idag. Fick ett excel-ark i knät med 300 action-points att ta tag i från förra veckans acceptanstest av bredbands-tv-portalen i Rumänien. Kul, kul, cykelhjul... Shocked
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Anna-Karin mån dec 07, 2009 3:49 pm

Jag har aldrig orkat göra just gifflar. Så varför inte? Ola kräver väl åtminstone EN standard-kuse också. Men han gillar bara vetebröd när det är nybakt, så antingen blir det väldigt mycket över när jag bakar, eller så äter han väldigt mycket precis när det är färskt Smile

Promenad har jag inget emot heller, så länge det inte ösregnar såklart.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Så var det dags att få en frisyr igen Empty Sv: Så var det dags att få en frisyr igen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet