DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nyårsoutfit etc

3 posters

Gå ner

Nyårsoutfit etc Empty Nyårsoutfit etc

Inlägg  fisalisa tis dec 29, 2009 11:05 pm

Jaha, nu ska man alltså välja vad man ska ha på sig på nyår. Det ska bli rövkallt, men det får man nog strunta i för annars får man ha skoteroverall på sig typ...

Ni måste hjälpa mig att välja. Vad som står till buds är:

1. Svart kortkort tunika, högt skuren i halsen, i veckat tyg. Inköpt på freeport i somras. Cissi och Helen har sett kreationen.
2. Svart kortkort (fast inte lika kort som ovan) Åhlenskreation med röda detaljer som bars på Fredriks födelsedagsfest i höstas.
3. Svart tajt paljettklänning från Gekås.
4. Rosamönstrad tajt paljettklänning från Gekås.

Det lutar åt alternativ 1 eftersom jag varit sugen på att ha den klänningen sen den inköptes, men risken är att den kommer klistra sig fast vid mig av statisk elektricitet och att den då kommer att bli kortkortkort!

Om jag ska ha den så skulle jag gärna låna halsband av Helen för övrigt. Om det går för sig och Helen inte ska ha det själv. Det breda pärlhalsbandet (?) med gummiband som sitter åt runt halsen. Eftersom det inte finns någon urringning alls att ha andra halsband i...

Övrigt med nyår. Jag sammanstrålar gärna med folk efter 12-slaget eller så. Jay försöker jaga folk att komma till hans fest för efterfest. Jag kan ju naturligtvis inte lova att det blir av, eller att jag kan bjuda in folk så här, men ni känner ju honom - eller iaf några av er, så det borde inte vara några problem.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nyårsoutfit etc Empty Sv: Nyårsoutfit etc

Inlägg  fisalisa ons dec 30, 2009 12:13 am

Ojojoj, på tal om korta klänningar och nyår...

fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nyårsoutfit etc Empty Sv: Nyårsoutfit etc

Inlägg  HelenY ons dec 30, 2009 3:06 pm

Är det en sånhäringa hemlighet månne confused

Och självklart får du låna vad-du-vill av mig. Jag är ändå för tjock för att ha NÅGONTING som jag äger (faktiskt sant), så jag får väl gå i sopsäck..
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nyårsoutfit etc Empty Sv: Nyårsoutfit etc

Inlägg  Anna-Karin ons dec 30, 2009 11:00 pm

Hmmm..

Ha nåt du inte har haft innan! Du borde ha fotgraferat dig och lagt ut alla bilderna, så hade vi kunnat göra en bra bedömning Smile I övrigt får du göra den klassiska kjlolängd-spritmängd-avvägningen. Ju kortare klänning, desto mindre sprit. Annars blir slamp-intrycket skevt.

Själv vet jag inte vad jag ska ha på mig. Jag har ätit all världens knäck i jul och är mer barbapappig än vanligt. Om jag inte är alltför fet blir det tutt-klänningen från jobbjulfesten.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nyårsoutfit etc Empty Sv: Nyårsoutfit etc

Inlägg  HelenY tor dec 31, 2009 1:16 am

Jag har nu lyckats att hitta en fet-klänning/tunika. elephant Inte på rea, lite förvånande. Det brukar bara finnas storlek xxxl och xxxs kvar såhär i slutet. Fast inte nu. Jag hade iaf skor som passar till; inte fullt lika förvånande enligt Jan. Cool
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nyårsoutfit etc Empty Sv: Nyårsoutfit etc

Inlägg  fisalisa tor dec 31, 2009 4:56 pm

Det blir den veckade jättekorta klänningen. Eftersom den inte är tajt och dessutom rätt så damig (trots obefintlig längd) så tror jag att jag kommer undan med både den och fylla. Win-win!!
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nyårsoutfit etc Empty Sv: Nyårsoutfit etc

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet