DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Thai på lördag?

4 posters

Gå ner

Thai på lördag? Empty Thai på lördag?

Inlägg  Cissi tis dec 14, 2010 4:55 pm

Tjo!

När jag och Lisa lämnat er i söndags pratade vi lite löst om att försöka få till nåt middagstillfälle innan alla försvinner iväg på "jullov". Fredrik ska iväg på CL:s julbord på lördag, och jag är inget sugen på att sitta hemma själv.

Det har öppnats en ny Thai-restaurang på hörnet vid Hagakyrkan/Smyrnakyrkan som har JÄTTETUFF inredning (blinkade lampor, bambuväggar, små hyddor man sitter i, plastblommor och helt galet i största allmänhet) och supergod mat. Inte dyrt heller (en huvudrätt kostar 109 - 149 kr).

Var där och köpte hämtmat i söndags och insåg att man med lätthet kan ta med sig barn dit också om man är där tidigt - om nån av er vill komma men inte kan pga barnvaktsbrist. Det satt två mammor med varsin 8-månaders i barnvagn där och åt när vi var där. Skulle det inte funka kan vi köpa mat där och ta med hem till oss och softa där istället Smile

Vad sägs? En plan?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  Anna-Karin tis dec 14, 2010 5:09 pm

Låter bra!

Är det exklusive bättre hälfter då också?

Kanske ändå får ta med Viktor, eftersom jag jobbar hela dan och Ola kanske vill ha det lite lugnt och skönt på kvällen eftersom han tänker vara bakfull. Å andra sidan - om han ska ut och roa sig på fredan så ska väl jag kunna få roa mig på lördagen - jag tycker inte att 7 timmars installation räknas som att "roa mig", TROTS att det innebär att Ola inte får sin skönhetssömn Wink

Vi har nåt slags julpyssel-event hos dB! inbokat den dagen också, så jag kan inte lova säkert. Måste kolla hemma först. Som vanligt.

Ibland, men bara ibland, längtar jag efter att kunna svara "Jag kommer!" utan att behöva fråga nån om lov...
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  Cissi ons dec 15, 2010 6:41 pm

Man får såklart ta med bättre hälfter om man vill också. Måste inte vara ett tjej-event Smile

Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  HelenY ons dec 15, 2010 7:22 pm

Jag är - som vanligt - inte säker på att jag kan komma, eftersom vi är nedlusade med målning, spackling och dessförinnan pappning av golv. Vi måste dessutom köpa ALLA julklappar oxå (sista helgen innan jul tillsammans med tiotusen miljoner andra människor...). Men, jag återkommer snarast med besked.

Kan förresten upplysa att jag just nu sitter och läser till den tredje sista tentan i min utbildning!!! cheers cheers cheers
(Ja, ja.. Jag veeet att man har AT-tenta och ST-prov och sånt, men det tänker jag ignorera!!!)
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  fisalisa ons dec 15, 2010 7:44 pm

Jag är ju naturligtvis positiv till alla förslag som innebär att vi ses, särskilt som kommande lördag diskuterades redan i söndags och jag därför har fått jättemånga dagar på mig att vänja mig vid tanken på att inte sitta hemma naken i soffan och göra ingenting. Samuel är dessutom fullast tillsammans med Fredrik på lördag.

Min reservation gäller att jag kanske inte kommer att vara varken piggast eller minst glåmig, eftersom det är AW på fredag och jag tänker bli full, men ni har sett min trötta bleka nuna förr. Jag tänker minsann bli halvfull om tillfälle bjuds även på lördag cheers
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  Anna-Karin fre dec 17, 2010 10:05 am

Hm. Ola ska tydligen på FFs julbord 8eller FestUs, har lite dålig koll) på lördag, så om jag kan följa med så tar jag med Viktor. Vet inte än om det funkar, jag ska ju jobba med en release vi har och har ingen aning om när det är klart (förra gången var det inte färdigt förrän kl 16, och det finns inget som tyder på att det skulle bli tidigare den här gången. Vet dock inte när jag är klar förrän jag faktiskt är klar.). Samtidigt så funkar det ju garanterat inte att ta med Viktor vid 19-tiden, för då kommer han att vara trött och det är inget vidare att äta middag med en gnällig unge.

Bestäm en tid, ni.. så märker ni om jag kommer eller inte Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  Cissi fre dec 17, 2010 12:29 pm

jag tror att restaurangen öppnar 17, men jag ska kolla upp det. Vilken tid vill vi isåfall äta där? 18, funkar det för barn och sånt? Och hur många ska jag boka bord för?

Blir det hemskt knöligt med restaurang kan vi ta med mat och äta hemma hos oss istället. Då kan man bädda ner barn i sovrummet om det blir för gnälligt Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  Cissi lör dec 18, 2010 12:35 pm

Hepp. Eftersom ingen verkar kunna säga huruvida de kommer eller inte så har jag inte bokat något bord.

Åker ut en sväng nu, ska till IKEA bl.a. och nån enklast via sms. Är hemma kl 16. Hemmet i Haga står öppet under kvällen för alla som vill komma förbi. Med lite tur kanske det finns bord på restauranten obokat.

Tjipp!
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  HelenY lör dec 18, 2010 1:55 pm

Jan har blivit Jättesjuk och alltså är lillgrisen mitt ansvar. Skall det varas nånstans måste hon med och då föredrar jag att Inte vara på restaurant... Jag har dessutom inte sett Hemmet i Haga, så jag (och grisen) kommer gärna dit.
Med viss reservation för att Jan plötsligt Behöver mig...
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  Anna-Karin lör dec 18, 2010 5:21 pm

jag har jobbat som en gris fram till nu, och nu ska vi till dB och.. typ baka pepparkakor eller så.

Jag kan ringa när vi är på väg därifrån eller lite tidigare och kolla läget! vara hos Cissi är alldeles utmärkt för mig.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  fisalisa lör dec 18, 2010 5:30 pm

Jag har ju redan sagt att jag tänkt komma, men jag säger väl det igen nu. Ska man ta med vin? Eller något annat? Glögg?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  fisalisa lör dec 18, 2010 5:30 pm

Viken tid förresten? Jag är oupptagen när som helst egentligen.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Thai på lördag? Empty Sv: Thai på lördag?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet