DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

BH-storlekar

2 posters

Gå ner

BH-storlekar Empty BH-storlekar

Inlägg  Anna-Karin sön nov 30, 2008 12:25 pm

Nån mer än jag som känner att BH-storlekarna har ändrats en smula på sista tiden? Nu verkar mina tuttar ha börjat växa en del, och samtidigt sitter mina BHar tightare runt om. Eftersom jag har haft 70B de senaste 7 åren så förutsätter jag alltså att det är 75B som är min nya storlek.

Jag traskade iväg till Twilfit igår och plockade lite förvirrat bland deras utbud, tills en snäll exepedit frågade om jag behövde hjälp, och det behövde jag ju. Hon kastade en snabb blick på mina behag (utanpå jackan) och sa att B, det kom inte på frågan. Jag fick ta med mig 75C till provrummet. Och båda modellerna var alldeles för stora i omkrets, men lagom i kupan. Så till slut stod jag där i kassan med två BHar i 70D.

Det får en ju att ställa sig fyra frågor:
1. Borde inte mina bröst ha ramlat ut ur mina gamla 70B om jag nu plötsligt har fått två kupstorlekars bystökning?
2. Borde inte Ola ha gjort en liten notering ifall jag har fått typ dubbelt så stora tuttar?
3. Vilken storlek har NI om jag har D-kupa? K? M?
4. Jag har den minsta "normala" omkretsen som finns. De som har storlek 34/36, har de ingen BH eller får de sy in allt de köper?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

BH-storlekar Empty Sv: BH-storlekar

Inlägg  HelenY ons dec 03, 2008 12:22 pm

Jag kan ju inte tala för någon annan, men själv har jag trippel-P. Cool
Nej seriöst. Jag tror att när man går ner runt om så går kup-storleken upp. Även om det är samma storlek i verkligheten. Alltså.. Äh. Ni fattar.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

BH-storlekar Empty Sv: BH-storlekar

Inlägg  Anna-Karin tor dec 04, 2008 10:38 am

Jo, så är det ju.. fast jämför jag med mina gamla BHar så borde jag faktiskt ha ökat i omkrets (och alltså INTE ökat i kupstorlek, eftersom 75B har större kupa än 70B). Så nästa gång du köper BH kommer du att inse att du vips har fått storlek 75K och måste besöka specialaffärer!
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

BH-storlekar Empty Sv: BH-storlekar

Inlägg  Anna-Karin mån dec 15, 2008 10:44 am

Igår var jag på Twilfit igen och handlade en gratis BH (jag fick rabattcheckar förra gången, och den här kostade rabattcheckarna). I storlek 70E!!!

De sa iofs att modellen var liten i kupstorleken, men det här är ju löjligt! Jag menar, ni såg mig ju i fredags (och i lördags), och det är ju inte direkt som att först kommer brösten och sen kommer Anna-Karin. I själva verket så kommer möjligen magfläsket först. Det syns inte ens på tuttarna att de har vuxit. Den enda som möjligen kan se skillnad är jag (som har ett ganska intimt förhållande med dem).

Jag är förundrad över BH-industrin. igen.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

BH-storlekar Empty Sv: BH-storlekar

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet