DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nån som vill hänga med på bokmässa?

4 posters

Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Cissi tor sep 17, 2009 1:59 pm

Yo bruds!

Nästa helg är det bokmässa. Jag tänkte gå dit och försöka roffa åt mig en kokbok eller två. Har försökt få med Fredrik, men han är mer än lovligt ointresserad av just bokmässan. Rolling Eyes

Måste jag gå själv, eller är nån av er sugen?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Anna-Karin tor sep 17, 2009 2:14 pm

Egentligen hade det varit kul - Ola är utsocknes, så jag är ensam hela helgen. Men det brukar vara varmt och trångt på bokmässan, och då blir det jobbigt att ha en bärsele på sig. Plus att man vill akta sig för det Onda RS-viruset, även om det inte peakar förrän i januari eller så. Alltså, gå i Nordstan är väl rätt OK, men bokmässeträngsel vill jag inte utsätta en bebis för Sad
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Cissi tor sep 17, 2009 3:07 pm

Kanske en fika/promenad före eller efter? Eller brunch?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Anna-Karin tor sep 17, 2009 6:23 pm

Absolut! Någon typ av umgänge! Så länge det inte är buffé så funkar nästan vad som helst om man bringar vagn och sele Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Cissi tor sep 17, 2009 7:18 pm

Vad är dte för fel på buffé? Du hämtar mat, jag håller bebis Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Anna-Karin fre sep 18, 2009 10:30 am

Du kanske får nog av bebishållande i helgen? Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Cissi fre sep 18, 2009 2:09 pm

Det vet man aldrig Smile

På tal om helgen...när vill du att vi dyker upp hos er imorgon? När skall ni åka på förfest?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Cissi tor sep 24, 2009 9:30 am

Bokmässa var det ja!

Öppettider:
Fredag 25 september 14.00-19.00
Lördag 26 september 09.00-18.00
Söndag 27 september (entré inkl seminarier) 09.00-17.00

Priser:
Vuxna SEK 120 per dag, inkl moms.
Barn/ungdom från 7 t o m 19 år, SEK 50, inkl moms.
Barn t o m 6 år fritt i målsmans sällskap - gäller ej branschdagarna.

Happy Hour söndag kl 09.00-10.00 samt kl 15.00-16.00
Pris: SEK 90, inkl moms.


Jag överväger att gå dit fredag eftermiddag eller söndag förmiddag. Vet att Lisa, som jobbar i helgen, gärna ville gå med, men på lördag eftermiddag kan jag inte (Fredriks föräldrar är här och skall underhållas) och på söndagen stänger de redan klockan 17. Lite tajt om Lisa ine är i stan förrän 16-tiden?

Anyways - jag träffas jättegärna för en fika eller en promenad eller nåt annat skoj i helgen (och nej, jag har inte tröttnat på att hålla bebis Smile). A-K, hur ser dina planer ut? Och Helen - är du sugen på att ses också? Borde gå på stan och köpa presang till Fredrik som fyller år på tisdag också. Vet vad jag ska ha, men inte exakt modell och sånt. Återkommer om det i hemlig tråd...
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Anna-Karin tor sep 24, 2009 10:50 am

Jag har Inga Planer i helgen - åtminstone inte innan kl 14 på söndag, nån gång då kommer Ola hem och svärföräldrarna kommer hit och det ska ätas - håll i er - Surströmming.. Hm.

Hurra för att träffas i helgen! Jag törstar redan efter mänsklig kontakt, fast Ola inte har åkt bort än. Jag kan vara med och handla present, om det går att anpassa till nån som äter varannan timme och kräver en ny blöja var tredje... Men det borde väl itne vara några problem?

Promenad fungerar bra om det inte ösregnar. Jag vet inte vad ni har för barnvakts-madskills, men det här med att sova i vagnen är ju fortfarande inte poppis... Jag lyckades iofs i måndags, men det var efter 350 istoppningar av napp och 20 minuters gråt. Man skulle kunna säga att han grät sig själv till sömns. Och det är lite svårt att hålla en normal promenadtakt och konversation under illvrålande och nappistoppande. Men om vädret är Ok kan jag ta selen, ch då blir allt mycket enklare.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  HelenY tor sep 24, 2009 12:44 pm

Jag har inte heller Planer, men jag vet inte om hon lillgrisen klarar av Umgänge Bland Folk ännu. Men jag vill absolut bli vidtalad. Min unge gillar ju att åka vagn och somnar gärna. Sleep Får tala med mannen oxå så att han inte misstycker. Han kanske vill passa henne själv medans jag umgås med er Utan Bäbis (TM)
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Cissi tor sep 24, 2009 2:23 pm

Jag har bättre koll på hur min helg kommer att gestalta sig när F:s föräldrar kommit hit på fredag kväll, så vi kan väl höras fredag kväll eller lördag fm? Låter ju som att en sväng på stan och en fika kanske vore nåt? Helen - worst case kanske vi kan dyka förbi er för en fika efter att ha handlat present? Alltid roligt att ses, även om illbattingarna försöker sätta käppar i hjulet för det Wink
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  HelenY tor sep 24, 2009 3:12 pm

Jaa! Alltså som worst case. Jag vill ses på ett eller annat sätt.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  fisalisa tor sep 24, 2009 8:41 pm

Meeeh, jag vill ju fortfarande gå på bokmässa. Jag kommer iofs till stan vid 15 förutsatt att jag slutar i tid, men 2 timmar är kanske lite lite.

Hur som helst så... om detta inte går så ses jag gärna ändå, äh, jag ses gärna i vilket fall.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Anna-Karin fre sep 25, 2009 1:27 pm

Ses hos Helen funkar såklart också. Viktor är inte sjuk längre.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nån som vill hänga med på bokmässa? Empty Sv: Nån som vill hänga med på bokmässa?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet